Німецьке видання Factory Berlin взяло інтерв'ю у Макса Віссманна, директора з цифрових технологій і представника четвертого покоління власників Групи Viessmann.

Осідлати цифрову хвилю: погляд на Viessmann Group і WATTx

Не підлягає сумніву, що для компаній будь-якого калібру важливим є уважне відстежування нових технологічних тенденцій. Великим корпораціям та організаціям, що мають довгу історію, дещо важче пристосуватись до технологічних змін з огляду на їхню усталену структуру та бізнес-моделі – але це не означає, що пристосуватись неможливо. Погляньмо, наприклад, на Групу Viessmann. Компанія з 99-річною історією працює у сфері енергетики, опалювальної та холодильної техніки з 1917 року. Сьогодні вона працює в 74 країнах і має річний оборот у 2,2 мільярди євро. Від заснування до сьогоднішнього дня Viessmann залишається у власності родини-засновниці, і зараз власне відбувається перехід від її третього покоління до четвертого.

Зараз компанія також розширює «цифрову» сферу своєї діяльності, і робить це за допомогою Макса Віссманна, представника четвертого покоління власників і директора з цифрових технологій (chief digital officer – CDO) Групи Viessmann. Однією з останніх ініціатив компанії став WATTx – дослідницький центр у Берліні, що опікується сферою «інтернету речей» (IoT – Internet of Things), зокрема його користувацькими та промисловими аспектами.

Ми зустрілися з паном Віссманном, щоб поговорити про те, як він спрямовує діяльність сімейного підприємства у цифрове русло, що для Групи Viessmann означає слово «інновація», і як WATTx використовує технологію IoT для вирішення проблем у нашому щоденному житті.

– На одному з сайтів компанії з пошуку нових кадрів указано: «Viessmann прагне стати цифровим гравцем у своїй галузі». Ви можете пояснити, що це означає?

– Я гадаю, стати цифровим гравцем – це не ціль сама у собі. Вам не обов’язково бути цифровим гравцем, щоб бути успішним. Натомість, важливо якнайповніше задовольнити вимоги споживача, а це важко зробити без застосування сучасних цифрових технологій. Зараз ми бачимо величезну кількість можливостей, якими можна скористатися як усередині, так і поза нашою компанією. Речі, які ми робимо всередині своєї організації, вимагають, як ми це називаємо, «реформаторського підходу», а речі, які ми робимо поза організацією, вважаються «зовнішньою інновацією».

– Поняття «інновація» стало затасканим штампом, який бездумно вживають у галузі бізнесу, але вочевидь воно багато значить для Viessmann. Яку роль воно відіграє у вашій загальній стратегії?

– Погоджуюсь, що цей термін затасканий (сміється). Звісно, за ним стоїть певне значення, і завжди стояло, але люди інтерпретують його в безліч способів, і слово стало неймовірно розмитим. Щодо нас, то ми робимо різницю між наданням наявній технології нової мети через інновацію та створенням її з чистого листа. Ми бачимо, що першу задачу можна виконати в рамках нашої теперішньої організації – але деякі речі, що змінюються зі швидкістю світла, вимагають адекватного підходу.

– Видається, що одна з нещодавно запущених вами ініціатив – фірма WATTx – відповідає принципу оперативної зовнішньої інновації…

– Маєте рацію. WATTx заснував Бастіан Берґманн минулого року, щоб разом із сильною командою відшукувати у сфері IoT нові можливості та отримувати від цього прибуток. Ця фірма сфокусована на пошуку золотої середини між програмними (software) та апаратними (hardware) рішеннями, і тут нелегко бути інноватором. Зокрема, це є причиною того, що ми концентруємося на цьому й не обмежуємося роботою з обладнанням Viessmann. У сфері «інтернету речей» WATTx працює як зі споживачем, так і з виробником, створюючи ідеї та прототипи з широкою, але чітко окресленою перспективою. Згодом ці ідеї й прототипи розвинуться в нові життєздатні й стабільні підприємства (стартапи).

– Ваша компанія працює на перетині сфер IoT та енергетики в широкому сенсі. Як, на вашу думку, розвиток IoT вплине на рішення щодо захисту клімату та енергетики?

– Якщо чесно, я вважаю, що сфера IoT зараз виходить із циклу надлишкових очікувань (англ. hype cycle – теорія про етапи життєвого циклу нових технологій. Читайте, наприклад, у Вікіпедії – прим. перекладача). Про тенденції, що перебувають у фазі перед піком надмірних очікувань, усі багато пишуть – але люди їх ще недостатньо розуміють. Зараз люди потроху отримують знання про IoT та його потенційні можливості. З точки зору енергетики, опалювальної та холодильної техніки, ми бачимо багато можливостей, не обмежених розробкою одного продукту. Принада IoT – в його величезному потенціалі, заснованому на тому, що між собою можна з’єднати багато різних пристроїв та поєднати різноманітні бізнес-моделі. Це прекрасна комплексність сфери IoT, яку люди не помічають на перший погляд.

– Наступного року Група Viessmann відзначатиме сторічний ювілей. Які, на ваш погляд, ключові чинники, що вплинули на довговічність компанії?

– Є надзвичайно багато речей, про які я міг би сказати. Дозвольте зосередитись на трьох моментах. По-перше, послідовність. Ми, як родина, з точки зору як акціонера, так і стратегії, пропонуємо стабільність нашим співробітникам та клієнтам. Треба давати людям розуміння того, де вони опиняться у найближчій та в далекій перспективі. По-друге, прагматизм. Ми не робимо речі задля того, щоб їх робити, а робимо їх, бо це правильний підхід. По-третє, цілеспрямованість. Як тільки ми бачимо можливість, рушаємо до її реалізації на повній швидкості. Усі з цих факторів напевно вплинули на нашу тривалу історію.

– Ваші дні на посаді директора з цифрових технологій напевно дуже насичені. Які програми й інструменти допомагають вам зберігати час, залишаючись організованим і продуктивним?

– Три моїх помічники – це Asana для керування моїми завданнями та командами, Slack для того, щоб швидко ділитися знаннями та спілкуватися з командами, і Evernote для того, щоб накопичувати свої нотатки. Я з усіх сил намагаюсь уникати написання електронних листів.

Джерело: Factory Berlin

17.08.2016