Група Viessmann: На шляху до „Сімейного бізнесу нового покоління“ – сильні показники дають змогу проводити нові зміни
- В ювілейному 2017 році оборот збільшився на 5 відсотків, особливо високий ріст відбувся за кордоном
- Зміна поколінь: з початку року Макс Віссманн став співдиректором Групи
- “Ми проектуємо житловий простір для майбутніх поколінь" – Нове гасло для початку другого століття компанії Viessmann
Берлін, 19.4.2018 ⎯ Viessmann прискорює свою тенденцію переходу на цифрові технології. Високі комерційні показники дають 101-річному сімейному підприємству додатковий поштовх на шляху до концепції "Next Generation Family Business" (Сімейний бізнес нового покоління). Оборот постачальника кліматичного й енергетичного обладнання зріс у минулому році на 5 відсотків, сягнувши цифри у 2,37 мільярда євро. Про це компанія заявила на щорічній прес-конференції в Берліні.
Вирішальним фактором подальшого розвитку Viessmann є зміна поколінь. У січні Макс Віссманн став одним із співдиректорів (Co-CEO) Групи і долучився до оперативного керування підприємством – разом зі своїм батьком проф. д-ром Мартіном Віссманном, іншим співдиректором Йоахімом Янссеном та фінансовим директором (CFO) д-ром Ульріхом Гюлльманном. "Зміна поколінь надає нашому сімейному підприємству унікальну можливість зробити стрибок у стратегічному та культурному розвитку", - сказав професор д-р Мартін Віссманн. – "Ми зробимо все можливе, щоб скористатися цією можливістю в умовах викликів, які нам ставлять зміни в енергетиці та розвиток інформаційних технологій".
Значний приріст обороту як двигун нових змін
В ювілейному 2017 році економічні показники Viessmann зросли: оборот по всіх підприємствах Групи піднявся на 5 відсотків порівняно з попереднім роком, досягнувши 2,37 мільярда євро. Велику частку в цьому мають міжнародні ринки: частка продажів поза Німеччиною складає 55 відсотків. Коротко про основні економічні результати:
- Основний бізнес корпорації – опалювальні системи – показав особливо хорошу динаміку в Туреччині, Китаї та Північній Америці. Східноєвропейські ринки також зросли на двозначне число відсотків.
- У Німеччині – найбільшому ринку компанії – збільшення продажів склало 4 відсотки, і це вище за середній показник по галузі.
- З основних традиційних ринків компанії особливо високе зростання зафіксоване в Італії та Франції.
- З-поміж різних груп продуктів найбільше зростання відбулося у виробництві високоефективних теплових насосів (17%) та газових конденсаційних котлів (9%).
- Інноваційний опалювальний пристрій на паливних елементах Vitovalor також нарощує продажі. Лише в Німеччині встановлено вже понад 1000 таких пристроїв для власного виробництва теплової та електричної енергії. Очікується, що Viessmann збільшить продаж у цьому році майже до 2000 одиниць. Щоб задовольнити зростаючий попит, на головному підприємстві фірми в Аллендорфі створили нову виробничу лінію.
- Кількість співробітників у групі зросла до 12100; з них близько 500 стажерів і студентів-заочників, майже всі з яких згодом переходять на повну ставку роботи в компанії.
Початок поточного фінансового року був позитивним завдяки зростанню обсягу продажів впродовж першого кварталу 2018 року – близько 7 відсотків – відносно і так високої бази попереднього року. “З огляду на хороший початок року та позитивні прогнози по галузі, ми сподіваємося продовжити успішний розвиток у 2018 році“, сказав професор д-р Мартін Віссманн.
Чітка стратегічна та культурна переорієнтація
Позитивний економічний розвиток створює ідеальні умови для перетворення компанії на "Next Generation Family Business". “Вже більше століття Viessmann асоціюється передусім із теплом, – сказав Макс Віссманн. – Але наша відповідальність виходить далеко за рамки цього: ми формуємо життєвий простір для майбутніх поколінь”.
Це нове формулювання відображається на всіх рівнях роботи компанії. Наприклад, Viessmann створює для людей по всьому світу приємний клімат у їхніх домівках. При цьому вони можуть заощадити енергію, зберігаючи природні ресурси та роблячи свій внесок у захист довкілля. Таким чином, технології Viessmann допомагають людям піклуватися про майбутні покоління.
Для досягнення цього ефекту компанія змінила свою організаційну структуру. Основний бізнес компанії – виробництво систем опалення, а також розробка цифрових продуктів і послуг, тепер входять до складу нової організаційної групи Climate Solutions. В центрі уваги стоять не окремі продукти, а рішення, що задовольнятимуть потреби споживача – ідеально узгоджені між собою та зручні у використанні. Власна лабораторія компанії (Viessmann User Lab) допомагає швидше їх знаходити.
Обов'язкова вимога часу – орієнтація передусім на споживача. Адже цифрові технології "ставлять на голову" бізнес-моделі, що надійно працювали протягом десятиліть. Раніше контакт з кінцевими споживачами відбувався за посередництвом місцевих монтажних організацій. Сьогодні потенційні клієнти чітко знають, чого хочуть, і шукають монтажників відповідно до своїх конкретних побажань. Сімейне підприємство Viessmann відповідальне і за те, щоб допомогти своїм партнерам із спеціалізованих фірм у їхньому розвитку – розкрити для них можливості, які надають нові технології, та разом з ними інтенсифікувати спілкування з кінцевим споживачем, щоб задовольнити його нові запити.
Розуміння інтересів та побажань людей допомагає Viessmann розвивати нові бізнес-моделі вже сьогодні. Нещодавно компанія заснувала стартап-фірму "Cary Services" (takecary.de), яка має на меті дати зайнятим людям більше часу. Її принцип роботи заснований на так званій "Smart Lock System", яка надає контрольований доступ до житлових помешкань службам з прибирання та доставки. Таким чином, свіжа їжа може доставлятися прямо в холодильник.
Але нові стратегії та бізнес-моделі не мають шансів на успіх, якщо зміни не відбуваються в культурі. “У компанії Viessmann талановиті люди отримують унікальну можливість взяти участь у формуванні життєвого простору для майбутніх поколінь, – говорить Макс Віссманн. – У боротьбі за найкращі голови нашим козирем є випробувана часом корпоративна культура Viessmann”.
Постійний розвиток Групи Viessmann створює особливий клімат, в якому поєднуються відповідальна культура сімейної компанії та динаміка фірми-стартапа. Зміна поколінь не обмежується вищим керівництвом. Її можна побачити на всіх рівнях: нові фахівці та керівники працюють разом, щоб прискорити перехід до "Сімейного бізнесу нового покоління".