Увійдіть на партнерський портал Viessmann та в партнерський магазин Viessmann

Домовласники Професіонали

FAQ - найпоширеніші запитання про опалення

Зверніться за безкоштовною консультацією
Фото: © Polarpx / Shutterstock.com

Як часто потрібно обслуговувати систему опалення? Чи дбає Viessmann про технічне обслуговування системи опалення? Що робити, якщо з'являється повідомлення про помилку? Тут ви знайдете відповіді та корисну інформацію на найпоширеніші запитання про вашу опалювальну систему та опалення в цілому.

1. Опалювальний сезон і температура

Цей аспект стосується насамперед відносин між орендарем та орендодавцем. Літні місяці не є частиною фактичного опалювального періоду. Однак, оскільки це не регулюється законом, питання про те, чи потрібне опалення, залежить від кількох факторів, у тому числі від зовнішньої температури. Якщо температура в квартирі або будинку стає занадто низькою і не підвищується протягом декількох днів, опалення потрібно буде знову ввімкнути. Як власник житла, ви можете вирішувати, коли вмикати чи вимикати опалення.

Комфортна температура - це дуже індивідуальна річ: деяким людям потрібно трохи тепліше, тоді як іншим краще працювати при прохолодній температурі. Тим не менш, існують деякі орієнтовні значення оптимальної температури в приміщенні, на які можна орієнтуватися. Для різних частин будинку вони наступні:

  • 20-22 градуси за Цельсієм у вітальні
  • від 16 до 18 градусів за Цельсієм у спальні
  • 18 градусів за Цельсієм у передпокої та кухні
  • 22 градуси за Цельсієм у дитячій кімнаті
  • 23-24 градуси Цельсія у ванній кімнаті

Зазвичай квітень - найпопулярніший кінець опалювального сезону. Однак більш важливими, ніж дата, є зовнішня температура і, найголовніше, мінімальна температура в приміщенні.

Не існує загальноприйнятої ідеальної температури подачі. Ідеальна температура   залежить від багатьох факторів, таких як енергетичний стан будівлі та самої системи опалення, тип і розмір поверхонь нагріву, а також тип встановленої системи опалення. Таким чином, температура подачі повинна відповідати особливостям будинку і потребам його мешканців в опаленні. Зрештою, надмірно висока температура теплоносія призводить до високих витрат на опалення. Якщо температура подачі занадто низька, в будинку буде некомфортно прохолодно. Найкраще звернутися за порадою до партнера Viessmann, який не тільки визначить правильні значення для гідравлічного балансування, але й допоможе вам встановити оптимальну температуру подачі.

2. Технічне обслуговування та ремонт

Регулярне технічне обслуговування і, отже, відповідний догляд не тільки допомагає підтримувати функціональну та експлуатаційну надійність вашої опалювальної системи, але й її вартість. Пальник, котел і блок управління слід перевіряти раз на рік. Регулярний огляд і технічне обслуговування продовжить термін служби вашої опалювальної системи і забезпечить її безпечну та ефективну роботу. Це допомагає захистити навколишнє середовище та заощадити витрати на опалення. У Німеччині понад п'ять мільйонів опалювальних систем або взагалі не обслуговуються, або обслуговуються лише тоді, коли щось виходить з ладу, хоча регулярна перевірка та технічне обслуговування є частиною обов'язків операторів систем опалення та гарячого водопостачання.

Система опалення працює на повну потужність від трьох до п'яти місяців на рік. Тому технічне обслуговування системи опалення слід проводити регулярно. Таким чином, ви можете бути впевнені, що вона буде працювати належним чином протягом тривалого часу. На практиці для більшості типів опалювальних систем усталеною практикою став цикл у дванадцять місяців. Тому рекомендується проводити щорічну перевірку. Крім того, ви також можете укласти договір на технічне обслуговування. Таким чином, вам ніколи не доведеться турбуватися про обслуговування вашої системи опалення.

Сервісне обслуговування систем опалення виконують наші кваліфіковані та сертифіковані партнери. Якщо Ви бажаєте замовити сервісне обслуговування Вашої опалювальної системи Viessmann, зверніться до спеціаліста, який встановлював Вашу опалювальну систему. Якщо у вас наразі немає сервісного партнера, ви можете скористатися наступною кнопкою, щоб запросити пропозицію на обслуговування від сертифікованих сервісних партнерів з опалення:

Гідравлічне балансування слід проводити, якщо розподіл тепла в будинку дуже нерівномірний. Без цього деякі радіатори залишатимуться абсолютно холодними, тоді як інші стануть надто теплими. Гідравлічне балансування також рекомендується проводити після заміни окремих компонентів системи опалення або модернізації. Потреба будинку в енергії змінюється, коли проводиться модернізація. 

Гідравлічне балансування слід проводити не як запобіжний захід, а тільки якщо в цьому є потреба - тобто тепло розподіляється в будинку дуже нерівномірно, і деякі кімнати залишаються холодними. Відповідно, застосовується наступне: гідравлічне балансування слід проводити лише один раз. Повторно його потрібно проводити тільки в тому випадку, якщо щось змінилося в самій системі опалення, наприклад, заміна окремих компонентів. Повторне балансування також доцільно проводити під час проектів модернізації. Це пов'язано з тим, що енергоефективна модернізація завжди призводить до зміни попиту на енергію. Система може бути адаптована до змін за допомогою гідравлічного балансування.

Не рекомендується проводити гідравлічне балансування самостійно, оскільки воно передбачає максимально точну оптимізацію системи опалення, що вимагає проведення різноманітних розрахунків.  

Перевірка системи опалення визначає потенціал оптимізації та економії системи опалення. Для цього сервісний інженер ретельно обстежує систему опалення та виявляє слабкі місця, які знижують енергоефективність. Також немає необхідності проводити перевірку через регулярні проміжки часу. Йдеться більше про те, де є можливості для покращення. У кращому випадку перевірку системи опалення слід проводити влітку або восени. Тоді є достатньо часу, щоб виконати необхідні заходи до початку наступного опалювального періоду.

Якщо в герметичній системі опалення є повітря, тепло розподіляється з великими труднощами, і радіатори будуть теплими лише з одного боку. Крім того, нерідко при вмиканні опалення можна почути такі звуки, як стукіт або свист. У такому випадку слід спустити повітря в  радіаторах. Це дозволить надлишку повітря вийти з системи.

3. Несправності та пошкодження

Якщо система опалення пошкоджена внаслідок грози або удару блискавки, всі компоненти, що знаходяться під напругою, повинні бути замінені в разі сумнівної роботи. Для проведення оцінки необхідно залучити експерта. Ні компанія Viessmann, ні псервісний інженер не можуть виступати в ролі експерта.  

Техніка керування Viessmann відповідає нормам і стандартам завадостійкості. Крім того, може бути корисним використання блискавковідводів. Окремі блоки також оснащені захистом.  

Грози також можуть спричинити пошкодження, тому слід бути особливо обережними з електронікою системи опалення. За певних обставин це може навіть призвести до пожежі. Тому рекомендується замінити всі пошкоджені компоненти. Оцінку збитків та можливість відшкодування витрат повинен проводити фахівець. Компанія Viessmann та її   партнери не можуть виступати в ролі експертів.  

Щоб допомогти вам у цьому, Viessmann пропонує запит до бази даних для пошуку інструкцій з експлуатації. Щоб скористатися цією функцією, вам знадобиться або серійний номер, який ви знайдете на заводській табличці опалювальної системи, або назва виробу з приблизною датою придбання. Якщо жоден з цих варіантів не виявиться успішним, ви все одно маєте можливість запросити інструкцію в Інтернеті.

Серійний номер ви знайдете на самому пристрої. Там буде наклейка зі штрих-кодом з 16-значним номером. Якщо ви не можете знайти цю наклейку, ви також можете звернутися до вашого фахівця по опаленню Viessmann. Рік виготовлення можна знайти на заводській табличці котла. Якщо ви хочете дізнатися, скільки років вашій опалювальній системі Viessmann, вам допоможе 16-значний номер - просто подивіться на восьму цифру.

Ви можете виявити, що у вашому котлі виникла несправність пальника. Коди несправностей можуть відрізнятися залежно від моделі. Причини несправностей також можуть бути різними. Будь ласка, зверніться до інструкції з експлуатації для отримання інформації про те, що робити в кожному конкретному випадку. Ми зібрали для вас кілька загальних порад на тему несправностей.

4. Функція та технологія

У теплі місяці року система опалення повинна працювати в літньому режимі. Це і ефективно, і, якщо ваш котел забезпечує не тільки опалення, але й гарячу воду для побутових потреб, забезпечує нагрів гарячої води для побутових потреб. Сучасні моделі також дозволяють встановлювати граничні температури в приміщенні та на вулиці. Таким чином, ви гарантуєте, що система запускатиметься у прохолодні дні навесні або влітку, а не кожного прохолодного ранку.

З метою економії енергії може мати сенс вимкнути підігрів гарячої води на період літніх відпусток. Якщо у вас децентралізована система підігріву гарячої води, це просто і зазвичай окупається, особливо якщо йдеться про відносно невелике сховище. Однак великі баки ємністю від 250 до 300 літрів слід повністю відключати лише тоді, коли ви не плануєте бути вдома протягом кількох тижнів. Це пов'язано з тим, що нагрівання охолодженого балону такого розміру споживає багато енергії.

Водень для холодного спалювання в системі опалення на паливних елементах отримують з природного газу. Він складається здебільшого з метану, який, у свою чергу, складається з вуглецю та водню. Щоб відокремити ці два елементи один від одного, потрібен реформер - у цьому процесі водень і вуглекислий газ утворюються за допомогою водяної пари.

Бажано замінити котел не пізніше, ніж через 15-20 років. Це пов'язано з тим, що застаріла технологія опалення споживає порівняно велику кількість енергії, особливо якщо це газові або рідкопаливні опалювальні системи без конденсаційної технології. Нові моделі підвищують ефективність, зменшують споживання палива і знижують витрати на опалення. Модернізація може забезпечити додаткову безпеку.

Сервісний інженер, який встановлює опалювальну систему, покаже вам, як працює опалювальна система після завершення робіт. Крім демонстрації правильної роботи, він також надасть вам інструкції, що робити у випадку виникнення повідомлень про несправності або що враховувати при налаштуванні кривої опалення.